Rekomendowane artykuły
Megatrendy zmieniają logistykę chemiczną – kluczowe inwestycje w zrównoważony rozwój, cyfryzację i bezpieczeństwo
Logistyka chemiczna przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez globalne megatrendy, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, regionalizacja łańcuchów dostaw oraz rosnące wymagania regulacyjne. W odpowiedzi na te wyzwania, firmy logistyczne i chemiczne powinny koncentrować się na strategicznych inwestycjach w technologie, bezpieczeństwo oraz rozwój kadr – wynika z raportu „Chemical Logistics on the Move”, opracowanego przy wsparciu DACHSER Chem Logistics.
Jak sztuczna inteligencja zmienia codzienność w logistyce
Sztuczna inteligencja (AI) staje się technologią dnia codziennego. Jej potencjał w logistyce wykracza daleko poza analizę dużych zbiorów danych. Cyfrowi asystenci oparci na AI wspierają pracowników w podejmowaniu decyzji oraz przejmują monotonne, rutynowe zadania. Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development w DACHSER, wyjaśnia, jak sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana w logistyce drobnicowej oraz jaki ma potencjał.
DACHSER wspiera rozwój pierwszego w branży, zgodnego z przepisami, interoperacyjnego i dostępnego publicznie oprogramowania eCMR
DACHSER, globalny operator logistyczny, aktywnie uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu pierwszego w branży oprogramowania eCMR – elektronicznego listu przewozowego, które jest w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami, interoperacyjne oraz ogólnodostępne w modelu open source. Nowe rozwiązanie zostało oficjalnie zaprezentowane 2 czerwca 2025 r. podczas konferencji prasowej na targach transport logistic 2025 w Monachium.
DACHSER stawia na automatyzację – nowa linia produkcyjna ekspozytorów w centrum logistycznym Berlin Brandenburg
DACHSER, jeden z czołowych światowych operatorów logistycznych, wdrożył częściową automatyzację procesu budowy ekspozytorów w swoim centrum logistycznym w Berlin Brandenburg. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w ramach globalnej sieci firmy, będące odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów z sektora handlu detalicznego, w szczególności branży spożywczej.