Rekomendowane artykuły

22.10.2021
Dachser i CharterWay inwestują w poprawę bezpieczeństwa na drogach

Dachser zapowiedział, że do końca 2023 roku zamierza wyposażyć samochody ciężarowe wykorzystywane w swojej sieci w system wspomagania skrętu. Plan ten dotyczy wszystkich nowych ciężarówek do transportu krótkodystansowego w Niemczech zamówionych za pośrednictwem CharterWay.

Czytaj
18.10.2021
Aktualizacja statusu frachtu lotniczego: lotniska PVG, HKG i FRA

Po Golden Week  w Chinach rynek frachtu lotniczego nadal jest pełen wyzwań. W poniższej aktualizacji chcielibyśmy przedstawić Państwu krótki przegląd naszych głównych portów lotniczych w Chinach i Niemczech.

Czytaj
13.10.2021
Dachser zainaugurował kolejną edycję programu stażowego

Logistyka stale się rozwija. Podobnie jest z wymaganiami wobec pracowników w tej branży. Dlatego Dachser nieustannie inwestuje w kształcenie przyszłych specjalistów i menedżerów. W tym roku do programu stażowego przystąpiło w Niemczech 583 praktykantów i 30 studentów. W Polsce swoją przygodę z Dachser tej jesieni rozpocznie 14 stażystów.

Czytaj
2
08.10.2021
Nowe spojrzenie na łańcuchy dostaw

Gospodarka światowa ponownie nabiera rozpędu. Gwałtowny wzrost popytu trzeba jednak pogodzić nie tylko z trwającą pandemią, ale też z coraz większym niedoborem materiałów. Stanowi to historyczne wyzwanie oraz prawdziwy test dla globalnych sieci i łańcuchów dostaw. Jednocześnie już wiadomo, że rozwiązaniem nie może być całkowite odejście od globalizacji.

Czytaj

DACHSER Poland

24.09.2021
Aktualna sytuacja na  rynku wykwalifikowanej kadry w logistyce

Logistyka jest branżą wymagającą dużej ilości personelu. Szczególnie w tym sektorze sytuacja na rynku wykwalifikowanej kadry jest obecnie coraz trudniejsza, co sprawia, że znalezienie, wyszkolenie i zatrzymanie pracowników w dłuższej perspektywie staje się dużym wyzwaniem. Poniżej przedstawiamy przegląd aktualnej sytuacji rynkowej.

Pandemia związana z Covid – 19 oraz jej skutki wpłynęły również na warunki pracy w logistyce, pogłębiając istniejący już niedobór wyszkolonych specjalistów - zwłaszcza zawodowych kierowców i pracowników magazynowych. Ze względu na pracę w trybie zmianowym, wyższe wskaźniki absencji i wzmożone środki ostrożności, konieczne było zwiększenie zapotrzebowania na personel i sprzęt, co znalazło również odzwierciedlenie w kosztach osobowych. Szczególnie kierowcy zawodowi odczuli skutki ograniczonego dostępu do urządzeń sanitarnych na postojach,  zatorów na granicach czy zamkniętych punktów gastronomicznych.  Pomimo tych niekorzystnych czynników zewnętrznych firmie DACHSER udało się utrzymać wysoki poziom świadczonych usług w czasie pandemii dzięki dobrej organizacji i skutecznemu zaplanowaniu wszystkich działań z wyprzedzeniem.

Niemniej jednak, w szczególności niedobór personelu pozostaje poważnym i dużym wyzwaniem, ponieważ sytuacja na rynku szkoleń w branży transportowej również staje się coraz trudniejsza. Liczba kandydatów, a także liczba zawartych umów szkoleniowych w sektorze transportu już drastycznie spadła. Wielu absolwentów szkół woli kontynuować naukę. Również w tym przypadku pandemia ma wpływ na branżę: kontakt z firmami został znacznie ograniczony, a doradztwo zawodowe w szkołach zostało zredukowane do bardzo niskiego poziomu.

Aby przeciwdziałać niedoborom związanym z wykwalifikowanym personelem, firma DACHSER inwestuje w szkolenia pracowników we wszystkich grupach wiekowych  oraz chętnie poszukuje młodych talentów. DACHSER inwestuje również w modernizację floty, opiekę zdrowotną oraz poprawę warunków pracy w celu utrzymania wysokiej jakości prowadzonych procesów.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Państwa osobą kontaktową w oddziałach DACHSER, która udzieli szczegółowych informacji.

Czytaj
23.09.2021
Nowy numer DACHSER Magazine już na Ciebie czeka!

Tematy związane z logistyką nigdy nie gościły w prasie codziennej i biznesowej tak często, jak w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Światowa gospodarka odzyskuje równowagę zachwianą wskutek pandemii i wiele zakładów produkcyjnych znów działa na pełnych obrotach. Jednak doniesienia o niedoborach surowców i produktów, zbyt małej ilości kontenerów i palet, braku kierowców czy przestrzeni magazynowej w transporcie lądowym, morskim i lotniczym spowalniają to ożywienie.

21.09.2021
Jak Golden Week w Chinach wpłynie na logistykę?

Październikowe święto Golden Week w Chinach zbliża się wielkimi krokami. Poniżej znajdą Państwo wszystkie najważniejsze informacje, jak również kilka prognoz rynkowych.

Czytaj
17.09.2021
Fracht lotniczy: Aktualizacja statusu lotniska Pudong w Szanghaju (PVG)

W związku z zakłóceniami na lotnisku Pudong w Szanghaju (PVG) w Chinach, chcielibyśmy przedstawić Państwu aktualny obraz sytuacji.

Czytaj
16.09.2021
Śląsk wśród najbardziej pożądanych lokalizacji logistycznych w Europie

Polska od lat znajduje się czołówce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji pod inwestycje logistyczne ze względu na infrastrukturę, przyjazne otoczenie regulacyjne, dostępność pracowników, czy całkowite koszty działalności. Dodatkowym atutem naszego kraju jest położenie geograficzne w centralnej części Europy. Wszystko to sprawia, że coraz więcej globalnych firm decyduje się ulokować swoje centra logistyczne i dystrybucyjne właśnie tutaj, a konkretnie na Śląsku.

Czytaj
15.09.2021
Aktualna sytuacja dotycząca przestrzeni ładunkowej w Niemczech

Globalny rynek logistyczny w latach 2020 i 2021 spowodował poważne wyzwania dla całej branży. Mimo, że gospodarka pobudziła się, w następstwie przedłużających się zamkniętych granic oraz ograniczeń, doszło do wysokich obciążeń sieci oraz zwiększonego niedoboru przestrzeni ładunkowej. Poniżej przedstawiamy szczegółową informację na ten temat.

Na obecną sytuację rynkową istotny wpływ ma wzrost wolumenu przesyłek, który w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększył się nawet o 20%. W przeciwieństwie do lat ubiegłych, wysoki wolumen wysyłek nie zmniejszył się latem jak zwykle, lecz obecnie utrzymuje się na stałym, bardzo wysokim poziomie. Również we wrześniu spodziewane jest tylko niewielkie spowolnienie. Powodem tego są efekty nadrabiania zaległości, przesunięcia konsumpcji w kierunku handlu internetowego oraz zmiany w poziomie zapasów w przemyśle i handlu detalicznym.

Z drugiej strony brakuje dostępnych mocy przerobowych w zakresie pojazdów, kierowców i personelu magazynowego, a infrastruktura jest mocno obciążona. Ponadto w celu utrzymania zdolności operacyjnych sieci DACHSER obowiązują wysokie wymagania w zakresie higieny i przepisów dotyczących dystansu społecznego w miejscu pracy oraz środków zapobiegawczych. W konsekwencji powoduje to wzrost kosztów osobowych i dotyczących  procesów.

W branży logistycznej stale obserwujemy wzrost wolumenów przy ograniczonych zasobach przestrzeni ładunkowej. Nasi pracownicy dokładają jednak wszelkich starań, aby opracowywać inteligentne rozwiązania w celu zapewnienia międzynarodowej jakości, stabilności sieci, a tym samym bezpieczeństwa łańcuchów dostaw naszych klientów, nawet w tych niepewnych czasach.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem w odpowiednim oddziale DACHSER.

Czytaj
10.09.2021
Dachser na Poland Business Run 2021

Za nami 10. edycja Poland Business Run – największej w Polsce charytatywnej sztafety biznesowej. W tym roku w barwach DACHSER w biegu wystartowało aż 19 drużyn z ośmiu różnych miast. Tradycyjnie rywalizacji przyświecał szlachetny cel – środki z opłat startowych zostaną przekazane na pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową.

Czytaj
09.09.2021
Fracht morski: Aktualna sytuacja w USA

W związku z trwającą od dłuższego czasu ograniczoną przepustowością na rynku frachtu morskiego w USA, chcielibyśmy poinformować Państwa jak przedstawia się aktualna sytuacja, która według prognoz może potrwać jeszcze dłuższy czas.

Zatłoczenie portów i kolei

Już od kilku miesięcy w USA występują historyczne zatory dotyczące przesyłek morskich. Przyczyna tej sytuacji jest dobrze znana: Skutki COVID-19 i wysoki popyt na towary tworzą wąskie gardła we wszystkich głównych portach i terminalach w całym kraju. Operatorzy pracują w ograniczonej liczbie personelu, co opóźnia załadunek i rozładunek statków oraz wydłuża czas postoju i spowalnia procesy transportowe do terminali. Przewoźnicy morscy również są przytłoczeni sytuacją i starają się, aby zapewnić potrzebne usługi i wymagane terminy reakcji. Statki  mają kilkudniowe opóźnienia a zaplanowane rejsy są regularnie odwoływane. Harmonogram rozkładów prawie nie istnieje.

Sytuacja w amerykańskim transporcie drogowym

Firmy transportowe mocno ucierpiały na początku COVID-19 i były zmuszone zredukować etaty wielu kierowców z powodu spadku wolumenu i popytu. Następnie na rynku amerykańskim nastąpił boom na ładunki i popyt, ale liczba dostępnych w tym momencie kierowców była niewystarczająca. Sytuacja kierowców poprawiła się w ostatnich miesiącach, ale obecna flota ciężarówek nadal nie zaspokaja dużego popytu. Kierowcy mają komplet na najbliższe 3-5 tygodni. Aby przyśpieszyć odbiory i dostawy można skorzystać z opcji LTL i FTL, polegającej na przeładunkach do/z kontenerów w wyznaczonych magazynach.

Dostępność kontenerów w USA

Obecnie bardzo dużym  wyzwaniem jest fakt, że prawie wszystkie kontenery utknęły -, czekając na transport. Skutkuje to pustymi podwoziami, które są praktycznie niedostępne, aby zorganizować odbiór. Podwozia są w pełni wykorzystywane i stają się rzadkim towarem w USA.

Import do USA

Infrastruktura portów i terminali kolejowych w USA jest po prostu przytłoczona obecnym wolumenem importu. Kontenery przychodzące są parkowane w określonych miejscach, aby zrobić miejsce dla nowych załadunków statków/pociągów. W wielu przypadkach te "parkingi" są całkowicie przepełnione, a kontenery są zablokowane oraz nieprzygotowane do natychmiastowej dostawy. Aby umówić się na odbiór, terminale oferują kierowcom ciężarówek spotkania tylko wtedy,, gdy kontener jest dostępny i odprawiony przez urząd celny - co w wielu przypadkach może trwać kilka dni, a nawet tygodni.

Eksport z USA

Największym wyzwaniem jest znalezienie potrzebnego sprzętu kontenerowego i podwozia do jego transportu.. Porty i terminale kolejowe są również pełne kontenerów eksportowych, a stacje nie przyjmują kolejnych. Sytuacja jest napięta, co powoduje, że prawie każda przesyłka ulega znacznemu opóźnieniu.

Perspektywy

Szacujemy, że sytuacja w USA nie ulegnie poprawie w tym roku. Rok 2022 będzie nadal trudny i wymagający, dlatego , zespół DACHSER postara się, aby zapewnić naszym klientom usługi i rozwiązania o jak najlepszej jakości, pomimo trudnych czasów w USA.

Ładunki o wysokim priorytecie

Obecnie możliwe jest uzyskanie lepszych czasów tranzytu i krótszych czasów postoju w terminalach amerykańskich dzięki wykorzystaniu usług LCL do priorytetowych przesyłek zamiast usług FCL. DACHSER obsługuje regularne usługi premium LCL na szlakach handlowych z Azji i Europy. Na przykład czas tranzytu z Chin skrócił się z 28 do 18 dni. Ponadto, z uwagi na duży potok wolumenu, utworzone zostały nowe serwisy do Atlanty i Los Angeles, mające na celu zredukowanie czasu oczekiwania na potwierdzenie bookingu oraz wypłynięcie statku.  Utrzymująca się trudna sytuacja na amerykańskim rynku przewozów oceanicznych sprawi, że niezbędne ładunki będą musiały być częściej transportowane drogą lotniczą. DACHSER oferuje regularne połączenia premium w ramach własnej sieci, np. cotygodniowe połączenia na trasie Frankfurt-Chicago w obu kierunkach oraz możliwość połączenia z innymi lotniskami w USA.

Na co dzień pozostajemy w ścisłym kontakcie z przewoźnikami i dostawcami usług i dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić płynność operacyjną łańcucha dostaw. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem firmy DACHSER, abyśmy mogli wdrożyć najlepsze dla Państwa rozwiązanie logistyczne.

Czytaj
31.08.2021
Global Air Freight Security Network na straży bezpieczeństwa transportu lotniczego w DACHSER

Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym jest najwyższym priorytetem. DACHSER, aby zapewnić swoim klientom w tym zakresie najwyższą jakość, wdrożył Global Air Freight Security Network. Projekt ma na celu płynny przepływ informacji pomiędzy oddziałami Air & Sea Logistics, a tym samym szybsze reagowanie na zmiany przepisów i wdrażanie innowacji w całej sieci DACHSER.

Czytaj
26.08.2021
Ciemne chmury zbierają się nad branżą DIY?

Dotychczas branża DIY pomimo trudnych warunków, lockdownów i związanej z tym konieczności dostosowania modeli biznesowych do omnichannel, rozwijała się znakomicie. Potwierdzają to ostatnie dane największego stowarzyszenia branżowego w Europie, Handelsverband Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB). Obroty centrów budowlanych i ogrodniczych w 2020 roku  sięgnęły 22,4 mld euro, co stanowi wzrost o 13,8% r/r. Ten pozytywny trend można zasadniczo odnieść do większości rynków europejskich, co sugerują również pozytywne dane rynkowe z Austrii i Szwajcarii.

Czytaj
Pokaż więcej

DACHSER Corporate

21.10.2021
DACHSER Erfurt continues along its growth trajectory

Logistics provider DACHSER is once again expanding its logistics center in Erfurt, Germany, and adding some 3,200 m2 of transit terminal space to its stock warehouse in the nearby Thörey commercial zone. This means that the DACHSER location now has 6,100 m2 of floor space available for industrial goods and a total of about 3,300 m2 for food. Operations at the new addition began on schedule at the start of September.

Czytaj
2
18.10.2021
From Poland to Haifa – Steel colossus for the Mediterranean

The new container bridges for the Port of Haifa made their way from Poland through Hamburg and on to the Mediterranean Sea. DACHSER Air & Sea Logistics took on the job of transporting these disassembled ship-to-shore container bridges, consolidating various parts from suppliers all over Europe—a project of epic proportions.

Czytaj
15.10.2021
Air Freight status update: PVG, HKG and FRA airports

The air freight market remains challenging after the China Golden Week. Through this update, we would like to give you a brief overview of our major air hubs in China and Germany.

Czytaj
13.10.2021
"What counts now is quality, reliability and transparency"

Bottlenecks and disruptions in global supply chains are unsettling markets. Supply chain planning has become a matter for the top management. DACHSER CEO Burkhard Eling on changing demands on the logistics partner.

Czytaj
Idź do

Najczęściej czytane

06.04.2021
LNG paliwem przyszłości?

Skroplony gaz ziemny (LNG) jest postrzegany jako przyjazne dla środowiska źródło energii dla transportu drogowego i morskiego. Jednak tego rodzaju paliwo jest realną alternatywą dla oleju napędowego czy benzyny tylko wtedy, gdy jest produkowane w sposób zrównoważony.

Czytaj
05.09.2019
DACHSER otworzył oddział w Rzeszowie

DACHSER, jeden z wiodących europejskich operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem września br. nowy oddział w Rzeszowie. Podkarpacki obiekt to dziewiąta lokalizacja DACHSER w Polsce. Oprócz transportu drogowego i magazynowania, rzeszowski oddział będzie też obsługiwał fracht międzykontynentalny, zwłaszcza przesyłki lotnicze.

Czytaj
03.01.2019
Dachser rozwija sieć połączeń z Poznania do Niemiec

Dachser, globalny operator logistyczny, tylko w ostatnich miesiącach uruchomił siedem dodatkowych połączeń drobnicowych z Poznania do Niemiec. Są to bezpośrednie linie do Frankfurtu nad Menem i innych lokalizacji w Hesji: Erlensee, Kassel i Homberga, a także do Bad Salzuflen w Nadrenii Północnej-Westfalii oraz na północ kraju - do Stavenhagen i do Hamburga. Dzięki temu poznański oddział Dachser dysponuje obecnie 22 stałymi liniami do naszego zachodniego sąsiada.

Czytaj
07.10.2019
Nowy numer magazynu DACHSER już dostępny!

Europejska sieć transportu drogowego DACHSER przez lata rozrastała się. Sekretem było zawsze umieszczanie odpowiednich elementów układanki we właściwych miejscach, aby uzyskać kompletny obraz.

22.11.2019
DACHSER z certyfikatem na transport lekarstw na trzech kontynentach

DACHSER, globalny operator logistyczny, uzyskał kolejny certyfikat CEIV Pharma od IATA – tym razem dla swojego oddziału Air & Sea Logistics w Atlancie. Jest to już czwarta lokalizacja firmy, po Frankfurcie, a także Bombaju i Hajdarabadzie w Indiach, mająca rozszerzone uprawnienia do obsługi logistycznej klientów z sektora nauk przyrodniczych oraz opieki zdrowotnej.

Czytaj
24.07.2019
DACHSER Polska rozwija biznes i oddziały

DACHSER, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała m.in. terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. Tymczasem w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wynika z rozwoju biznesu DACHSER w Polsce. W 2018 r. firma zwiększyła obroty o 16%, do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15%, do 1,56 mln.

Czytaj
09.08.2019
DACHSER: nowoczesne technologie dla logistyki jutra

DACHSER, globalny operator logistyczny, prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania koncepcji takich jak IoT (Internet rzeczy) czy uczenia maszynowego   do zarządzania łańcuchami dostaw. Międzynarodowa firma od początku swego istnienia przywiązuje dużą wagę do innowacyjności. Operator odgrywał kluczową rolę m.in. przy wdrożeniu nadwozi wymiennych w latach 70. czy rozpowszechnieniu kodów kreskowych na paletach w ostatniej dekadzie XX wieku. Cel tych działań zawsze jest taki sam: zapewnienie najsprawniejszej obsługi logistycznej przy maksymalnej kontroli na każdym etapie łańcucha dostaw.

Czytaj
02.04.2019
DACHSER notuje zrównoważony wzrost

Rok 2018 był dla grupy DACHSER kolejnym okresem znacznego wzrostu. Dostawca usług logistycznych zwiększył skonsolidowane przychody netto o 5,5% do 5,57 mld euro. Liczba przesyłek wzrosła o 2,5%, tj. do 83,7 mln, a tonaż o 3,0% - do 41,3 mln ton. Łączna liczba pracowników wyniosła 30 609, co oznacza wzrost o 1 511 wobec ubiegłego roku i jednocześnie kolejny rekord.

Czytaj
21.10.2019
DACHSER z nagrodą dla firmy rodzinnej

DACHSER, globalny operator logistyczny, otrzymał od IMD Business School – uznanej szkoły biznesu z siedzibą w Lozannie w Szwajcarii, nagrodę IMD Global Business Family Award. W imieniu firmy oraz rodziny jej założycieli nagrodę odebrali Bernhard Simon, CEO DACHSER wraz z Birgit Kastner- Simon, dyrektor marketingu korporacyjnego, podczas trzydziestego szczytu Family Business Network International (FBN-I) w Udajpur w Indiach.

Czytaj
09.08.2019
Możliwe opóźnienia lotów do i z Chin

Tajfun trzeciej kategorii w Chinach może doprowadzić do opóźnienia lotów do i z tego kraju. Oddziaływanie huraganu jest już odczuwalne na terenie całego Tajwanu. W weekend tajfun przesunie się w kierunku Chin lub przejdzie wzdłuż wybrzeża kraju, powodując zamknięcie szkół oraz lokali, a także odwołanie lotów w związku z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem DACHSER.

Czytaj