198 Popularność
Sortowanie: Data | Trafność

Wyniki

24.09.2021
Aktualna sytuacja na  rynku wykwalifikowanej kadry w logistyce

Logistyka jest branżą wymagającą dużej ilości personelu. Szczególnie w tym sektorze sytuacja na rynku wykwalifikowanej kadry jest obecnie coraz trudniejsza, co sprawia, że znalezienie, wyszkolenie i zatrzymanie pracowników w dłuższej perspektywie staje się dużym wyzwaniem. Poniżej przedstawiamy przegląd aktualnej sytuacji rynkowej.

Pandemia związana z Covid – 19 oraz jej skutki wpłynęły również na warunki pracy w logistyce, pogłębiając istniejący już niedobór wyszkolonych specjalistów - zwłaszcza zawodowych kierowców i pracowników magazynowych. Ze względu na pracę w trybie zmianowym, wyższe wskaźniki absencji i wzmożone środki ostrożności, konieczne było zwiększenie zapotrzebowania na personel i sprzęt, co znalazło również odzwierciedlenie w kosztach osobowych. Szczególnie kierowcy zawodowi odczuli skutki ograniczonego dostępu do urządzeń sanitarnych na postojach,  zatorów na granicach czy zamkniętych punktów gastronomicznych.  Pomimo tych niekorzystnych czynników zewnętrznych firmie DACHSER udało się utrzymać wysoki poziom świadczonych usług w czasie pandemii dzięki dobrej organizacji i skutecznemu zaplanowaniu wszystkich działań z wyprzedzeniem.

Niemniej jednak, w szczególności niedobór personelu pozostaje poważnym i dużym wyzwaniem, ponieważ sytuacja na rynku szkoleń w branży transportowej również staje się coraz trudniejsza. Liczba kandydatów, a także liczba zawartych umów szkoleniowych w sektorze transportu już drastycznie spadła. Wielu absolwentów szkół woli kontynuować naukę. Również w tym przypadku pandemia ma wpływ na branżę: kontakt z firmami został znacznie ograniczony, a doradztwo zawodowe w szkołach zostało zredukowane do bardzo niskiego poziomu.

Aby przeciwdziałać niedoborom związanym z wykwalifikowanym personelem, firma DACHSER inwestuje w szkolenia pracowników we wszystkich grupach wiekowych  oraz chętnie poszukuje młodych talentów. DACHSER inwestuje również w modernizację floty, opiekę zdrowotną oraz poprawę warunków pracy w celu utrzymania wysokiej jakości prowadzonych procesów.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Państwa osobą kontaktową w oddziałach DACHSER, która udzieli szczegółowych informacji.

Czytaj
23.09.2021
Nowy numer DACHSER Magazine już na Ciebie czeka!

Tematy związane z logistyką nigdy nie gościły w prasie codziennej i biznesowej tak często, jak w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Światowa gospodarka odzyskuje równowagę zachwianą wskutek pandemii i wiele zakładów produkcyjnych znów działa na pełnych obrotach. Jednak doniesienia o niedoborach surowców i produktów, zbyt małej ilości kontenerów i palet, braku kierowców czy przestrzeni magazynowej w transporcie lądowym, morskim i lotniczym spowalniają to ożywienie.

21.09.2021
Jak Golden Week w Chinach wpłynie na logistykę?

Październikowe święto Golden Week w Chinach zbliża się wielkimi krokami. Poniżej znajdą Państwo wszystkie najważniejsze informacje, jak również kilka prognoz rynkowych.

Czytaj
17.09.2021
Fracht lotniczy: Aktualizacja statusu lotniska Pudong w Szanghaju (PVG)

W związku z zakłóceniami na lotnisku Pudong w Szanghaju (PVG) w Chinach, chcielibyśmy przedstawić Państwu aktualny obraz sytuacji.

Czytaj
16.09.2021
Śląsk wśród najbardziej pożądanych lokalizacji logistycznych w Europie

Polska od lat znajduje się czołówce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji pod inwestycje logistyczne ze względu na infrastrukturę, przyjazne otoczenie regulacyjne, dostępność pracowników, czy całkowite koszty działalności. Dodatkowym atutem naszego kraju jest położenie geograficzne w centralnej części Europy. Wszystko to sprawia, że coraz więcej globalnych firm decyduje się ulokować swoje centra logistyczne i dystrybucyjne właśnie tutaj, a konkretnie na Śląsku.

Czytaj
15.09.2021
Aktualna sytuacja dotycząca przestrzeni ładunkowej w Niemczech

Globalny rynek logistyczny w latach 2020 i 2021 spowodował poważne wyzwania dla całej branży. Mimo, że gospodarka pobudziła się, w następstwie przedłużających się zamkniętych granic oraz ograniczeń, doszło do wysokich obciążeń sieci oraz zwiększonego niedoboru przestrzeni ładunkowej. Poniżej przedstawiamy szczegółową informację na ten temat.

Na obecną sytuację rynkową istotny wpływ ma wzrost wolumenu przesyłek, który w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększył się nawet o 20%. W przeciwieństwie do lat ubiegłych, wysoki wolumen wysyłek nie zmniejszył się latem jak zwykle, lecz obecnie utrzymuje się na stałym, bardzo wysokim poziomie. Również we wrześniu spodziewane jest tylko niewielkie spowolnienie. Powodem tego są efekty nadrabiania zaległości, przesunięcia konsumpcji w kierunku handlu internetowego oraz zmiany w poziomie zapasów w przemyśle i handlu detalicznym.

Z drugiej strony brakuje dostępnych mocy przerobowych w zakresie pojazdów, kierowców i personelu magazynowego, a infrastruktura jest mocno obciążona. Ponadto w celu utrzymania zdolności operacyjnych sieci DACHSER obowiązują wysokie wymagania w zakresie higieny i przepisów dotyczących dystansu społecznego w miejscu pracy oraz środków zapobiegawczych. W konsekwencji powoduje to wzrost kosztów osobowych i dotyczących  procesów.

W branży logistycznej stale obserwujemy wzrost wolumenów przy ograniczonych zasobach przestrzeni ładunkowej. Nasi pracownicy dokładają jednak wszelkich starań, aby opracowywać inteligentne rozwiązania w celu zapewnienia międzynarodowej jakości, stabilności sieci, a tym samym bezpieczeństwa łańcuchów dostaw naszych klientów, nawet w tych niepewnych czasach.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem w odpowiednim oddziale DACHSER.

Czytaj
10.09.2021
Dachser na Poland Business Run 2021

Za nami 10. edycja Poland Business Run – największej w Polsce charytatywnej sztafety biznesowej. W tym roku w barwach DACHSER w biegu wystartowało aż 19 drużyn z ośmiu różnych miast. Tradycyjnie rywalizacji przyświecał szlachetny cel – środki z opłat startowych zostaną przekazane na pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową.

Czytaj
09.09.2021
Fracht morski: Aktualna sytuacja w USA

W związku z trwającą od dłuższego czasu ograniczoną przepustowością na rynku frachtu morskiego w USA, chcielibyśmy poinformować Państwa jak przedstawia się aktualna sytuacja, która według prognoz może potrwać jeszcze dłuższy czas.

Zatłoczenie portów i kolei

Już od kilku miesięcy w USA występują historyczne zatory dotyczące przesyłek morskich. Przyczyna tej sytuacji jest dobrze znana: Skutki COVID-19 i wysoki popyt na towary tworzą wąskie gardła we wszystkich głównych portach i terminalach w całym kraju. Operatorzy pracują w ograniczonej liczbie personelu, co opóźnia załadunek i rozładunek statków oraz wydłuża czas postoju i spowalnia procesy transportowe do terminali. Przewoźnicy morscy również są przytłoczeni sytuacją i starają się, aby zapewnić potrzebne usługi i wymagane terminy reakcji. Statki  mają kilkudniowe opóźnienia a zaplanowane rejsy są regularnie odwoływane. Harmonogram rozkładów prawie nie istnieje.

Sytuacja w amerykańskim transporcie drogowym

Firmy transportowe mocno ucierpiały na początku COVID-19 i były zmuszone zredukować etaty wielu kierowców z powodu spadku wolumenu i popytu. Następnie na rynku amerykańskim nastąpił boom na ładunki i popyt, ale liczba dostępnych w tym momencie kierowców była niewystarczająca. Sytuacja kierowców poprawiła się w ostatnich miesiącach, ale obecna flota ciężarówek nadal nie zaspokaja dużego popytu. Kierowcy mają komplet na najbliższe 3-5 tygodni. Aby przyśpieszyć odbiory i dostawy można skorzystać z opcji LTL i FTL, polegającej na przeładunkach do/z kontenerów w wyznaczonych magazynach.

Dostępność kontenerów w USA

Obecnie bardzo dużym  wyzwaniem jest fakt, że prawie wszystkie kontenery utknęły -, czekając na transport. Skutkuje to pustymi podwoziami, które są praktycznie niedostępne, aby zorganizować odbiór. Podwozia są w pełni wykorzystywane i stają się rzadkim towarem w USA.

Import do USA

Infrastruktura portów i terminali kolejowych w USA jest po prostu przytłoczona obecnym wolumenem importu. Kontenery przychodzące są parkowane w określonych miejscach, aby zrobić miejsce dla nowych załadunków statków/pociągów. W wielu przypadkach te "parkingi" są całkowicie przepełnione, a kontenery są zablokowane oraz nieprzygotowane do natychmiastowej dostawy. Aby umówić się na odbiór, terminale oferują kierowcom ciężarówek spotkania tylko wtedy,, gdy kontener jest dostępny i odprawiony przez urząd celny - co w wielu przypadkach może trwać kilka dni, a nawet tygodni.

Eksport z USA

Największym wyzwaniem jest znalezienie potrzebnego sprzętu kontenerowego i podwozia do jego transportu.. Porty i terminale kolejowe są również pełne kontenerów eksportowych, a stacje nie przyjmują kolejnych. Sytuacja jest napięta, co powoduje, że prawie każda przesyłka ulega znacznemu opóźnieniu.

Perspektywy

Szacujemy, że sytuacja w USA nie ulegnie poprawie w tym roku. Rok 2022 będzie nadal trudny i wymagający, dlatego , zespół DACHSER postara się, aby zapewnić naszym klientom usługi i rozwiązania o jak najlepszej jakości, pomimo trudnych czasów w USA.

Ładunki o wysokim priorytecie

Obecnie możliwe jest uzyskanie lepszych czasów tranzytu i krótszych czasów postoju w terminalach amerykańskich dzięki wykorzystaniu usług LCL do priorytetowych przesyłek zamiast usług FCL. DACHSER obsługuje regularne usługi premium LCL na szlakach handlowych z Azji i Europy. Na przykład czas tranzytu z Chin skrócił się z 28 do 18 dni. Ponadto, z uwagi na duży potok wolumenu, utworzone zostały nowe serwisy do Atlanty i Los Angeles, mające na celu zredukowanie czasu oczekiwania na potwierdzenie bookingu oraz wypłynięcie statku.  Utrzymująca się trudna sytuacja na amerykańskim rynku przewozów oceanicznych sprawi, że niezbędne ładunki będą musiały być częściej transportowane drogą lotniczą. DACHSER oferuje regularne połączenia premium w ramach własnej sieci, np. cotygodniowe połączenia na trasie Frankfurt-Chicago w obu kierunkach oraz możliwość połączenia z innymi lotniskami w USA.

Na co dzień pozostajemy w ścisłym kontakcie z przewoźnikami i dostawcami usług i dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić płynność operacyjną łańcucha dostaw. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem firmy DACHSER, abyśmy mogli wdrożyć najlepsze dla Państwa rozwiązanie logistyczne.

Czytaj
31.08.2021
Global Air Freight Security Network na straży bezpieczeństwa transportu lotniczego w DACHSER

Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym jest najwyższym priorytetem. DACHSER, aby zapewnić swoim klientom w tym zakresie najwyższą jakość, wdrożył Global Air Freight Security Network. Projekt ma na celu płynny przepływ informacji pomiędzy oddziałami Air & Sea Logistics, a tym samym szybsze reagowanie na zmiany przepisów i wdrażanie innowacji w całej sieci DACHSER.

Czytaj
26.08.2021
Ciemne chmury zbierają się nad branżą DIY?

Dotychczas branża DIY pomimo trudnych warunków, lockdownów i związanej z tym konieczności dostosowania modeli biznesowych do omnichannel, rozwijała się znakomicie. Potwierdzają to ostatnie dane największego stowarzyszenia branżowego w Europie, Handelsverband Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB). Obroty centrów budowlanych i ogrodniczych w 2020 roku  sięgnęły 22,4 mld euro, co stanowi wzrost o 13,8% r/r. Ten pozytywny trend można zasadniczo odnieść do większości rynków europejskich, co sugerują również pozytywne dane rynkowe z Austrii i Szwajcarii.

Czytaj
24.08.2021
DACHSER uruchomił codzienną linię z Sosnowca do Überherrn

DACHSER uruchomił codzienne połączenie z Sosnowca do Überherrn. Nowa bezpośrednia linia drobnicowa obsługuje import i eksport pomiędzy Polską a Niemcami. Linia zapewnia także dostawy z Niemiec do Poznania oraz Wrocławia, przy wykorzystaniu kontenerów wymiennych.

Czytaj
24.08.2021
Poważne zakłócenia w obsłudze na lotnisku Pudong w Szanghaju (PVG)

Obsługa frachtu lotniczego na lotnisku Shanghai PVG ponownie stanęła pod znakiem zapytania po tym, jak w zeszły piątek, 20 sierpnia, na lotnisku Shanghai Pudong Airport (PVG) odnotowano kilka przypadków zakażenia COVID.

Czytaj
19.08.2021
Aktualizacja sytuacji portów w Ningbo i możliwe konsekwencje

W związku z zamknięciem portu Ningbo Meishan, chcielibyśmy przedstawić Państwu poniżej przegląd aktualnej sytuacji i możliwe konsekwencje.

Czytaj
19.08.2021
W trosce o klimat

DACHSER aktywnie działa na rzecz ochrony klimatu. Stawiając na efektywną logistykę oraz innowacje, we współpracy z klientami i partnerami zmierza w kierunku transportu nisko- i bezemisyjnego. To jedyny sposób na utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie poniżej 2 stopni Celsjusza, zgodnie z założeniami porozumienia paryskiego. To także szansa na osiągnięcie celów klimatycznych Unii Europejskiej i wielu innych krajów w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Czytaj
17.08.2021
"Pracujemy nad usprawnieniem procesów”

Alexander Tonn od stycznia 2021 roku pełni w DACHSER funkcję COO Road Logistics  Nadszedł czas, by opowiedział o swojej karierze, priorytetach na nowym stanowisku oraz o tym, co jest dla niego szczególnie ważne w projektowaniu procesów.

Czytaj
12.08.2021
Pół wieku nadwozi wymiennych

Kontenery typu swap body, wykorzystywane w transporcie ładunków drobnicowych, obchodzą w tym roku 50. urodziny. Koncepcję nadwozia wymiennego, inspirowanego kontenerami morskimi, opracował pod koniec lat sześćdziesiątych Thomas Simon. Pomimo trudnego początku nadwozia wymienne stały się przełomową innowacją w transporcie drogowym, która zrewolucjonizowała branżę logistyczną.

Czytaj