Transport całopojazdowy DACHSER z Chin do Europy na trasie południowej

Wojna w Ukrainie wpływa na międzykontynentalny transport drogą lądową między Azją a Europą. Przejazdy przez Rosję i Białoruś, a także przez samą strefę konfliktu stały się niemożliwe. Jednak DACHSER Cargoplus nadal niezawodnie świadczy swoje usługi, korzystając z alternatywnej trasy południowej.

Transport całopojazdowy DACHSER z Chin do Europy na trasie południowej

Aby zapewnić bezpośrednie połączenie drogowe z chińskich zakładów produkcyjnych do klientów w Europie, transporty całopojazdowe są obecnie obsługiwane alternatywną trasą południową. Ciężarówki wyjeżdżają z Chin przez przejście graniczne w Alashankou w kierunku Kazachstanu. Następnie ładunki płyną promem przez Morze Kaspijskie do Azerbejdżanu, Gruzji, przez Turcję, a stamtąd do odbiorców w Europie. W zależności od czasu oczekiwania na granicach i na promie, które mogą być w tym przypadku wąskim gardłem, podróż trwa od 26 do 30 dni. W sumie towar jest dwukrotnie przeładowywany na inną ciężarówkę.

DACHSER Cargoplus uruchomił przewozy całopojazdowe między Chinami a Europą dwa lata temu – wówczas szybszą trasą przez Rosję. Usługa ta jest skierowana w szczególności do branży modowej, motoryzacyjnej, chemicznej i DIY, a także do producentów urządzeń elektrycznych i komponentów oraz produktów medycznych.

„Zielone światło” dla płynnego eksportu

Chińskie służby celne często zmieniają swoje wymagania, przepisy oraz zasady kontroli przeładunku i towarów. W celu zapewnienia płynności transportu drogowego, DACHSER Cargoplus wdrożył procedurę „zielonego światła”. Dopiero po pomyślnym złożeniu i sprawdzeniu dokumentów eksportowych przez organy celne Chin oraz Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej ładunek otrzymuje „zielone światło” umożliwiające jego odbiór w punkcie załadunku.

DACHSER Cargoplus oferuje również kompleksową obsługę wszystkich rodzajów transportu, który można śledzić za pomocą GPS poza granicami Chin. Dotyczy to również towarów niebezpiecznych. Wykluczone są towary objęte embargiem, których przewóz przez kraje Euroazjatyckiej Unii Celnej jest zabroniony ze względu na międzynarodowe wytyczne.

Kontakt Anna Szalek-Kowalska