DACHSER powiększa flotę pojazdów bezemisyjnych

DACHSER, dostawca usług logistycznych, inwestuje w ciężarówki i samochody osobowe z napędem akumulatorowym oraz odpowiednie systemy ich  ładowania. Planowane są również testy ciężarówek napędzanych wodorem.

DACHSER powiększa flotę pojazdów bezemisyjnych
DACHSER powiększa flotę pojazdów bezemisyjnych

DACHSER zamierza zwiększyć wykorzystanie pojazdów o zerowej emisji, czyli takich, które nie emitują żadnych gazów cieplarnianych ani zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym etapie, do końca 2023 r. rodzinna firma wprowadzi na europejskie trasy co najmniej 50 dodatkowych elektrycznych ciężarówek z napędem akumulatorowym. Ponadto flotę pojazdów służbowych i serwisowych zasili blisko 1000 elektrycznych samochodów osobowych. Równolegle firma będzie kontynuować szereg projektów pilotażowych mających na celu opracowanie i przetestowanie ciężarówek napędzanych wodorem. Pierwsze tego typu pojazdy różnych producentów mają wyjechać na drogi w sieci DACHSER najpóźniej do 2023 roku.

„Jedynym sposobem na osiągnięcie przez sektor transportu długoterminowego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej, jest korzystanie z pojazdów zeroemisyjnych. Dlatego właśnie takie pojazdy stanowią kluczowy element naszej strategii ochrony klimatu. W najbliższych latach zamierzamy znacznie zwiększyć wykorzystanie pojazdów przyjaznych dla środowiska, co da nam cenne doświadczenie, a także przyczyni się do zwiększenia liczby tego typu samochodów na europejskich drogach” – wyjaśnia Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w DACHSER.

W naszej europejskiej sieci aktywnie promujemy wykorzystanie pojazdów z zerową emisją spalin, aby jak najefektywniej włączyć je do naszych procesów transportowych. Są to inwestycje w przyszłość, które zaprocentują w dłuższej perspektywie.

Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics w DACHSER.

Obecnie DACHSER wykorzystuje pojazdy akumulatorowe głównie do dostaw miejskich w ramach swojej sieci drobnicowej. W Europie firma posiada w codziennej eksploatacji rowery towarowe ze wspomaganiem elektrycznym, a przede wszystkim pojazdy elektryczne o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 tony. Wciąż dostępnych jest bardzo niewiele w pełni elektrycznych produkowanych seryjnie pojazdów o wyższej dopuszczalnej masie całkowitej. Obecnie jedyną tego typu ciężarówką eksploatowaną przez DACHSER jest przedprodukcyjny model 19-tonowego Mercedes-Benz eActros użytkowany w Stuttgarcie, stolicy Badenii-Wirtembergii, w ramach partnerstwa innowacyjnego z Daimlerem.

W ciągu najbliższych dwóch lat DACHSER samodzielnie lub we współpracy z partnerami transportowymi zakupi co najmniej 50 dodatkowych ciężarówek o zerowej emisji, w tym ciężkie pojazdy akumulatorowo-elektryczne i ciągniki siodłowe różnych producentów.

„W europejskiej sieci DACHSER aktywnie promujemy wykorzystanie pojazdów z zerową emisją spalin, aby jak najefektywniej włączyć je do naszych procesów transportowych. Są to inwestycje w przyszłość, które w dłuższej perspektywie zaprocentują. W tym roku będziemy rozszerzać wykorzystanie ciężarówek o zerowej emisji spalin na przewozy regionalne, a w szczególności przewozy wahadłowe. Zamierzamy również wykorzystywać pojazdy zasilane akumulatorami do przemieszczania nadwozi wymiennych i naczep pomiędzy naszymi oddziałami” – wyjaśnia Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics w DACHSER.

Elektryczne samochody służbowe

Ponadto do końca 2023 r. co drugi samochód służbowy DACHSER w Europie będzie elektrycznym pojazdem akumulatorowym. Jest to łącznie około 1 000 samochodów osobowych. Kierowcy i oddziały DACHSER będą mogli wybierać spośród różnych modeli różnych producentów. Proces przechodzenia na w pełni elektryczne samochody osobowe odbywa się stopniowo, ponieważ wymagany profil użytkowania nie zawsze odpowiada możliwościom technicznym pojazdów. Ponadto obecnie nie jest możliwe zaspokojenie aktualnych potrzeb firmy ze względu na bardzo długie terminy dostaw. Członkowie zarządu DACHSER przejdą całkowicie na elektryczne samochody służbowe w 2022 roku.

Technologia ładowania za pomocą zielonej energii elektrycznej

Równolegle DACHSER tworzy w swoich oddziałach odpowiednią liczbę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto planowanych jest ponad 40 nowych punktów szybkiego ładowania dla ciężarówek, każdy o mocy ładowania 180 kW. Wszystkie punkty ładowania są zasilane zieloną energią elektryczną, która jest kupowana albo wytwarzana przez firmę za pomocą instalacji fotowoltaicznych.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Michał Tomczak