Dachser i CharterWay inwestują w poprawę bezpieczeństwa na drogach

Dachser zapowiedział, że do końca 2023 roku zamierza wyposażyć samochody ciężarowe wykorzystywane w swojej sieci w system wspomagania skrętu. Plan ten dotyczy wszystkich nowych ciężarówek do transportu krótkodystansowego w Niemczech zamówionych za pośrednictwem CharterWay.

Od lewej: Alexander Tonn, COO Road Logistics Dachser oraz Martin Kehnen, Head of CharterWay Germany

Do 2024 r. wszystkie nowo zarejestrowane samochody ciężarowe i autobusy w Unii Europejskiej będą musiały być wyposażone w systemy wspomagania skrętu. Już od kilku lat jest to standardowe wyposażenie nowych pojazdów do transportu dalekobieżnego. Dachser już teraz wspiera firmy transportowe w doposażeniu flot obsługujących trasy krótkodystansowe. Operator logistyczny we współpracy z Mercedes-Benz CharterWay wyposaży w system wspomagania skrętu również wszystkie nowo zakupione ciężarówki do transportu krótkodystansowego wykorzystywane w sieci Dachser.

„Nad wdrażaniem systemów wczesnego ostrzegania pracujemy od 2019 roku, a w CharterWay znaleźliśmy partnera, który również chce aktywnie promować bezpieczeństwo na drogach. Wspólnie inwestujemy w ochronę pieszych oraz rowerzystów. Zastosowanie systemów wspomagania skrętu wspiera kierowców ciężarówek i zmniejsza ryzyko wypadków w ruchu miejskim” – powiedział Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.

450 ciężarówek z systemem wspomagania skrętu do 2024 r.

Po udanym projekcie pilotażowym przeprowadzonym w 2020 roku w centrum logistycznym w Hamburgu, który obejmował 80 pojazdów, Dachser wraz z CharterWay wyposaża wszystkie nowe ciężarówki do transportu krótkodystansowego w system BVS 71000 firmy Dometic. Dzięki temu do końca 2023 r. na drogach pojawi się kolejnych 370 pojazdów z dodatkowym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Całkowity koszt tej modernizacji zostanie pokryty przez Dachser i CharterWay.

„W Mercedes-Benz Trucks przywiązujemy bardzo dużą wagę do bezpieczeństwa. Zapewnienie kierowcom bezpiecznego miejsca pracy jest dla nas tak samo ważne, jak ochrona wszystkich innych użytkowników dróg. Dlatego tak bardzo cieszy nas współpraca polegająca na doposażeniu naszych ciężarówek Atego, z których korzysta Dachser w system wspomagania skrętu chroniący pieszych i rowerzystów” – powiedział Martin Kehnen, szef CharterWay w Niemczech.

Kontakt Anna Szalek-Kowalska