Logistyczny one-stop shop dla branży DIY

Wielozadaniowość i elastyczność to obszary, które zyskały na znaczeniu w dobie pandemii COVID-19, szczególnie w kontekście postępującej cyfryzacji kanałów komunikacji i procesów zakupowych. Dlatego DACHSER DIY Logistics oferuje kompleksowe wsparcie logistyczne, by pomóc klientom z branży remontowo-budowlanej w cyfrowej transformacji i tworzeniu nowych modeli biznesowych.

Dzięki doświadczeniu, sile roboczej i technologiom cyfrowym, specjalne rozwiązanie branżowe, jakim jest DACHSER DIY Logistics, stanie się kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich potrzeb transportowych i logistycznych.
Dzięki doświadczeniu, sile roboczej i technologiom cyfrowym, specjalne rozwiązanie branżowe, jakim jest DACHSER DIY Logistics, stanie się kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich potrzeb transportowych i logistycznych.

Zakaz handlu w niedzielę, pandemia COVID-19, zaburzenie łańcuchów dostaw i związane z tym braki surowców oraz produktów dały impuls do dynamicznego rozwoju modelu omnichannel. Najwięcej zyskał na tym kanał e-commerce. Na rynku niemieckim w 2021 roku sprzedaż sektora DIY i flower w internecie wyniosła ponad 3,3 miliarda EUR, czyli o 30,9% więcej niż przed rokiem. To z jednej strony efekt lockdownu i zamykania marketów wielkopowierzchniowych, które były częściej niedostępne dla kupujących niż w Polsce, a z drugiej rozwoju rozwiązań logistycznych oferowanych przez sieci dla klientów indywidualnych. Częścią ewolucji handlu, także w branży budowlano-remontowej, stały się więc wielokanałowość, postępująca cyfryzacja oraz rosnąca rola operatorów logistycznych, takich jak DACHSER, który co roku dostarcza 8,4 miliona przesyłek do 18 tysięcy europejskich sklepów DIY.

Usługi skrojone na miarę

Bezpieczeństwo, jakość i przejrzystość łańcucha dostaw wpływają na efektywność i szybkość działania. Ich gwarancją jest własna, rozbudowana sieć transportowa oraz zintegrowany systemem informatyczny, jakimi dysponuje DACHSER. Do tego dochodzi zaangażowanie wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, którzy potrafią znaleźć rozwiązania nawet w trudnych sytuacjach. Właśnie na takich fundamentach oparte jest rozwiązanie branżowe DACHSER DIY Logistics, które jest rozwijane od ponad 20 lat we współpracy z producentami i sieciami handlowymi. Dzięki temu oferta jest w pełni dostosowana do potrzeb branży, a jednocześnie spełnia globalne standardy jakości. Podstawowym założeniem jest wsparcie firm w procesie zarządzania zmianą i poprawa ich bilansu logistycznego.

„DACHSER DIY Logistics to rozwiązanie, które wspiera zarządzanie całym procesem logistycznym i wychodzi znacznie poza dostawę produktów do marketów. Obejmuje również szereg usług dodatkowych związanych z odpowiednią ekspozycją, promocją i zwrotem towarów w sieciach DIY. W ramach oferty wzięliśmy także pod uwagę nowe wyzwania związane ze wzrostem e-commerce, a co za tym idzie upowszechnieniem dostaw do klientów indywidualnych. Dotyczy to m.in. różnorodności gabarytów zamawianych towarów, wrażliwości na uszkodzenia, wagi przesyłek, a czasami ograniczenia w rozładunku. Wymaga to specjalnych usług w ramach ostatniego etapu w łańcuchu dostaw związanych z wniesieniem czy montażem” – podkreśla Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu DACHSER DIY Logistics w Polsce.

DACHSER DIY Logistics to rozwiązanie, które wspiera zarządzanie całym procesem logistycznym i wychodzi znacznie poza dostawę produktów do marketów. Obejmuje również szereg usług dodatkowych związanych z odpowiednią ekspozycją, promocją i zwrotem towarów w sieciach DIY.

Pełna integracja

Model omnichannel wymaga wprowadzenia pewnych zmian w obszarze obsługi klienta oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Począwszy od doradztwa w sklepie i wsparcia online za pośrednictwem aplikacji, po możliwość obejrzenia, a nawet wypróbowania poszczególnych produktów w najbliższej placówce. Klienci mogą następnie zabrać swoje zakupy ze sobą, umówić się na odbiór w sklepie albo zamówić wygodną dostawę do domu. W przypadku logistyki DIY oznacza to uwzględnienie wszystkich tych procesów i wytyczenie kierunków takiej cyfrowo-analogowej podróży klienta. Dobrym przykładem jest powiadomienie o dostawie, które jest wysyłane automatycznie, gdy tylko przesyłka wysyłana jest do odbiorcy. Magazyny, terminale przeładunkowe, punkty sprzedaży czy showroomy, a w końcu także klienci indywidualnie za pomocą interfejsów, elektronicznej wymiany danych (EDI), łączy oraz portali internetowych mogą w czasie rzeczywistym monitorować procesy transportowe i logistyczne.

Efektywne zarządzanie czasem przestoju w terminalach tranzytowych i procesami powiadamiania opiera się przede wszystkim na dużych sieciach logistycznych, takich jak te obsługiwane przez DACHSER.
Efektywne zarządzanie czasem przestoju w terminalach tranzytowych i procesami powiadamiania opiera się przede wszystkim na dużych sieciach logistycznych, takich jak te obsługiwane przez DACHSER.

DACHSER DIY Logistics jak „one-stop shop”

Rozwiązania B2C wiążą się zazwyczaj z większą złożonością i wyższymi kosztami, ponieważ czas przestoju w oddziale dostarczającym jest znacznie dłuższy ze względu na indywidualnie ustalany termin dostawy, a procesy powiadamiania bardziej skomplikowane. Efektywne zarządzanie tak złożoną siecią operacji opiera się głównie na dużych sieciach logistycznych, takich jak te obsługiwane przez DACHSER. Dzięki doświadczeniu, wyspecjalizowanej kadrze i technologiom cyfrowym, DACHSER DIY Logistics, staje się kompleksowym rozwiązaniem zapewniającym bezproblemowy, przejrzysty przepływ towarów oraz danych – z fabryki do punktów sprzedaży lub prosto pod drzwi klienta.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Arkadiusz Tomczak