Fracht lotniczy: Aktualizacja statusu lotniska Pudong w Szanghaju (PVG)

W związku z zakłóceniami na lotnisku Pudong w Szanghaju (PVG) w Chinach, chcielibyśmy przedstawić Państwu aktualny obraz sytuacji.

Aktualna sytuacja w portach lotniczych

  • Wydajność obsługi naziemnej w PVG wynosi obecnie około 60-70% i pozostanie na tym poziomie w najbliższych tygodniach.
  • Ze względu na ograniczenia nałożone przez rząd chiński związane z COVID, wszystkie chińskie porty lotnicze mają podobne problemy w obsłudze naziemnej związane siłą roboczą. Porty lotnicze  alternatywne dla PVG, w tym Pekin (BJS) i Zhengzhou (CGO), borykają się z wąskimi gardłami w zakresie zdolności przeładunkowych.
  • W przypadku chińskiego importu występują problemy z zatorami w głównych eksportowych portach lotniczych, takich jak Amsterdam (AMS), Liège (LGG), Paryż (CDG), Frankfurt (FRA), Hahn (HHN) i Chicago (ORD). Porty lotnicze, z których pochodzi znaczna ilość przesyłek eksportowanych do Chin, borykają się z problemami pełnych magazynów u spedytorów, agentów przeładunkowych i linii lotniczych z powodu ciągłego gromadzenia się ładunków, które nie mogą zostać terminowo przewiezione do Chin.

Ogólny wpływ PVG na rynek

  • Incydent PVG spowodował  niefortunny i bardzo dynamiczny rozwój sytuacji na światowym rynku logistyki.
  • Problem ten nie dotyczy tylko konkretnych spedytorów czy jednego portu lotniczego, ale całej branży, w tym przewoźników, spedytorów, portów lotniczych, linii lotniczych i firm obsługi naziemnej.
  • Obecnie istnieją poważne wyzwania związane z zaległościami zarówno w imporcie, jak i eksporcie, co ma daleko idący wpływ na cały globalny łańcuch dostaw.
  • Niektórzy spedytorzy czasowo wstrzymali przyjmowanie dodatkowych ładunków z powodu braku możliwości przewozowych i ogromnych zaległości.
  • W obliczu niedoboru zdolności przewozowych, popyt na fracht lotniczy gwałtownie wzrasta, co dodatkowo potęgowane jest przedświąteczną gorączką związaną z chińskim Mid-Autumn Festival po którym następuje święto Golden Week oraz z trudnościami na rynku frachtu morskiego.
  • Na dodatek zbliża się tradycyjny szczyt sezonu, kiedy to zwiększona produkcja branży modowej i sportowej oraz coroczne premiery znanych producentów smartfonów i urządzeń do gier drastycznie zwiększą zapotrzebowanie na moce produkcyjne. Oczekujemy, że wzrost popytu nie zmieni się aż do końca 2021 roku.
  • W związku z powyższym sytuacja na rynku frachtu lotniczego pozostanie bardzo napięta, a stawki będą prawdopodobnie dalej rosły w III kwartale i kolejnych latach.

Obecnie możliwości sieci DACHSER w zakresie transportu lotniczego towarów są solidne, a my pracujemy nieprzerwanie, aby tak pozostało.

W przypadku planowanych dostaw do i z Chin prosimy o kontakt z przedstawicielem firmy DACHSER w celu omówienia i zaplanowania działań, tak abyśmy mogli zminimalizować wszelkie zakłócenia w łańcuchu dostaw.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem, który z przyjemnością udzieli Państwu pomocy.

 

Kontakt Anna Szalek-Kowalska