Zwycięska wytrzymałość

Pandemia sprawiła, że procesy logistyczne stały się bardziej złożone, zwłaszcza w przypadku frachtu morskiego. Carolin Choy, jako Ocean Freight LCL Manager Asia Pacific, widzi w tych wyzwaniach nowe możliwości. Na szczęście ma hobby, które jej w tym pomaga.

Ekspert ds. frachtu morskiego Carolin Choy

Carolin Choy jest zapaloną biegaczką. W dobry dzień pokonanie jej ulubionej ośmiokilometrowej trasy w Hongkongu zajmuje jej nieco ponad godzinę. „Bieganie jest dobre dla ciała i odświeża umysł, przygotowując go do dnia pracy” – mówi. Naturalnie, bycie tak oddanym biegaczem nauczyło ją co nieco o wytrzymałości. To właśnie ona pomaga menedżerce DACHSER Ocean Freight LCL przetrwać trudne chwile, takie jak te, których doświadcza obecnie fracht morski.

Pandemia i zmiany, które przyniosła, wywróciły do góry nogami pracę, którą wykonuje Choy. Ciągłe zakłócenia w łańcuchach dostaw, zamknięcia portów oraz rosnące koszty transportu są na porządku dziennym. Ponadto kontakt twarzą w twarz w dużej mierze ustąpił miejsca spotkaniom online. „Czasy są teraz ciężkie. Nasi klienci oczekują od nas wysokiego stopnia elastyczności i niezawodności, aby mogli z powodzeniem rozwijać swoją działalność” – mówi Choy.

Dobra wiadomość jest taka, że ma za sobą silny zespół i wszyscy korzystają z jej pozytywnego nastawienia. „Zawsze powtarzam: bądź częścią rozwiązania, a nie problemu. A wyjść z danej sytuacji może być wiele. Dzięki naszemu wyjątkowemu duchowi zespołowemu praktycznie za każdym razem znajdujemy najlepszy sposób”.

Zakres odpowiedzialności Choy obejmuje ponad dziesięć krajów azjatyckich o dużym natężeniu ruchu, od Chin po subkontynent indyjski. „Kraje te różnią się ogromnie pod względem kultury, struktury cen, zachowań klientów i infrastruktury transportowej, więc zawsze musimy być elastyczni i innowacyjni” – mówi Choy.

Przejmowanie odpowiedzialności

To właśnie to wyzwanie skłoniło Choy do objęcia trzy lata temu stanowiska Ocean Freight LCL Manager w DACHSER. W branży logistycznej pracuje od 1998 r., w tym czasie zdobyła bogate doświadczenie we wszystkich dziedzinach, od sprzedaży po obsługę kluczowych klientów i zarządzanie operacyjne. Wiele ze swoich fascynujących spostrzeżeń przywiozła z Hongkongu, międzynarodowego węzła komunikacyjnego mającego połączenia do miejsc na całym świecie. „Zarządzając głównymi klientami, byłam w ciągłym ruchu. Dzięki podróżom do Europy, Azji i USA poznałam nie tylko różne segmenty rynku, ale także różne kultury” – mówi. Tam też nauczyła się, jak być liderem. W DACHSER Choy miała skorzystać z tych i podobnych doświadczeń.

Czuje, że teraz naprawdę znalazła swoje miejsce w tej rodzinnej firmie. „DACHSER dał mi możliwość ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętności, dzięki czemu stałam się osobą, którą jestem dzisiaj. Stoję przy sterze i mogę wprowadzać realne zmiany”. Najnowsze dane biznesowe motywuje ją jeszcze bardziej: w 2021 roku region Azji i Pacyfiku odnotował imponujący 34-procentowy wzrost wolumenu eksportu LCL. Dla Choy kluczową częścią jej pracy jest regularna, ukierunkowana wymiana pomysłów z kolegami i klientami na temat najlepszych praktyk w branży logistycznej. „To często świetna zabawa”.

LCL to atrakcyjny segment transportu morskiego, który staje się coraz bardziej popularny, zwłaszcza wśród małych i średnich klientów. Transporty drobnicowe (ang. less than container load, LCL) zawierają produkty różnych klientów. DACHSER oferuje tzw. skrzynie konsolidacyjne (ang. consolidation boxes) – klienci płacą tylko za przestrzeń, którą faktycznie zajmują w kontenerach. Usługa ta, nazywana również „drobnicą morską”, cieszy się popularnością wśród klientów. Jednym z zadań Choy jest rozszerzenie usług LCL. Obecnie DACHSER oferuje swoje skrzynie konsolidacyjne na ponad 100 szlakach handlowych, a liczba ta będzie rosła.

Zrównoważony rozwój również ma znaczenie. „Ochrona klimatu to ważny temat w logistyce. Niewykorzystana przestrzeń to źródło niepotrzebnych emisji; ponadto jest nieekonomiczna, ponieważ obniża wielkość eksportu” – mówi Choy. „LCL pomaga nam osiągnąć nasz cel maksymalizacji wykorzystania kontenerów, co z kolei sprawia, że logistyka jest bardziej zrównoważona”. Czasami może to okazać się wyzwaniem, co z pewnością miało miejsce w ciągu ostatnich dwóch lat. Ale Choy podkreśla, że jej zespół zawsze znajduje sposób, aby utrzymać ciągłość działania. „Nasza elastyczność oraz fakt, że możemy liczyć na solidną, globalną sieć, oznacza, że nasi klienci mogą z powodzeniem prowadzić swój biznes nawet w trudnych czasach” – mówi Choy.

Na jej barkach spoczywa duża odpowiedzialność w wielu różnych obszarach, m.in. w zakresie zarządzania zyskami, rozwoju wolumenu i udoskonalania produktów. „DACHSER podpisał długoterminowe umowy z tymi przewoźnikami, którzy gwarantują wysoki poziom jakości usług i stabilność cen. To przynosi korzyści nam, a w konsekwencji także naszym klientom” – wyjaśnia Choy.

Tym, co Choy naprawdę lubi w pracy w DACHSER, jest sama różnorodność zadań i tematów: „Pokonywanie wyzwań daje mi ogromne poczucie satysfakcji. Szczególnie w tych trudnych czasach praca w logistyce jest jak bieg długodystansowy. Z odpowiednim nastawieniem, pasją i ciężką pracą można osiągnąć niemal wszystko”.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Michał Tomczak