Dziesięć lat DACHSER ASL Polska

Robert Pastryk, Managing Director DACHSER Air & Sea Logistics Poland

Kiedy DACHSER Air & Sea Logistics rozpoczynał działalność w Polsce w warszawskim biurze firmy pracowało zaledwie kilkanaście osób. W ciągu dziesięciu lat firma znacznie rozwinęła biznes DACHSER ASL w Polsce, uruchomiła stałe morskie połączenia drobnicowe z Chin do Polski – w przypadku eksportu oraz importu lotniczego głównie do i z Chin oraz USA, połączyła polskich Klientów z siecią DACHSER na świecie, uruchomiła i znacząco rozwinęła własną agencję celną oraz zbudowała zespół wysokiej klasy specjalistów logistyki lotniczej i morskiej zintegrowanej z siecią transportu drogowego. O działalności DACHSER ASL w Polsce, zmianach na rynku i planach firmy opowiada Robert Pastryk, Dyrektor Generalny DACHSER Air & Sea Logistics Polska.

Jakie są osiągnięcia i przewagi DACHSER ASL w Polsce?

Obecnie dysponujemy niezwykle sprawnie działającą siecią transportu lotniczego i morskiego zintegrowaną z transportem drogowym. W ciągu minionych dziesięciu lat uruchomiliśmy stałe połączenia morskie z Chin: z Szanghaju oraz Hong-Kongu do Polski. Systematycznie rósł także biznes w obszarze przesyłek lotniczych, zwłaszcza eksportowych – do USA oraz innych regionów świata. Na przestrzeni lat rozwinęliśmy segment obsługi celnej i dziś ta oferta jest świadczona w ramach naszej własnej agencji celnej. Przede wszystkim naszym sukcesem jest jednak stworzenie zespołu specjalistów o wysokich kompetencjach w dziedzinie transportu lotniczego i morskiego. To wszystko razem jest dziś naszą silną stroną i wyróżnikiem. Dzięki temu polscy eksporterzy i importerzy otrzymują wysokiej jakości i kompleksowy serwis logistyczny, który na ich zlecenie sprawnie dostarcza przesyłki w dowolne miejsce na świecie.

Czym różni się dziś rynek minionych 10 lat?

Kiedy porównujemy rynek „wczoraj i dziś” trzeba mieć na uwadze właściwie trzy obrazy, a nie dwa. Ten sprzed dziesięciu lat oraz rok 2020, ale przed pandemią oraz sytuację którą mamy dziś. Rynek transportu lotniczego i morskiego zawsze bardziej przypominał wzburzone otwarte wody niż spokojną zatokę, ale takiego przełomu nikt się nie spodziewał. Obecnie największym wyzwaniem jest posiadanie systemu logistycznego, który będzie w stanie szybko i elastycznie dostosować się do zmian, by bez względu na to co się dzieje móc sprostać potrzebom klientów. Nie wiemy jak będzie wyglądał rynek linii lotniczych za rok, na ile transport morski będzie aktywny w globalnym przepływie towaru. Dziś pewna jest tylko zmiana. Oraz to, że nadal będzie rosła rola systemów IT i nowoczesnych technologii, big data oraz telematyki w globalnych łańcuchach dostaw, bez względu na to skąd dokąd będą one prowadziły. Dachser już dziś jest dobrze przygotowany do tego zadania.

Jaki są plany DACHSER ASL w Polsce?

Zamierzamy nadal rozwijać działalność w Polsce, cały czas mając na uwadze zachowanie wysokiej jakości obsługi. Krajowi eksporterzy są coraz skuteczniejsi w zdobywaniu zagranicznych rynków, stopniowo rośnie także import, a my chcemy wspierać ich w osiągnięciu rynkowego sukcesu. Nadal zamierzamy także kłaść nacisk na rozwój naszego zespołu i doskonalenie kompetencji pracowników, bo to ludzie stanowią o największej sile i przewadze firmy na rynku.

DACHSER, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: DACHSER Air & Sea Logistics oraz DACHSER Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: DACHSER European Logistics i DACHSER Food Logistics). Oferty firmy dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe. Niezawodna sieć transportowa – zarówno w Europie, jak i na pozostałych kontynentach – w połączeniu z całkowicie zintegrowanymi systemami IT zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.

Interview with: Robert Pastryk

Managing Director Air & Sea Logistics Poland

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Bernadeta Forgacz