DACHSER i Würth Industrie Service wspólnie na rzecz zrównoważonego transportu

Elektryczne ciężarówki coraz śmielej wkraczają do codziennych operacji transportowych – i to nie tylko na krótkich dystansach. Ich zastosowanie stanowi istotny wkład w ochronę środowiska, której skuteczność zależy od wspólnego, codziennego zaangażowania. Dobrym przykładem takiej współpracy są przewozy realizowane przez DACHSER dla klienta Würth Industrie Service w południowych Niemczech.

Na zdjęciu: Florian Braun, Head of Transport Management w Würth Industrie Service; Andreas Manytz, Business Development Manager Road w DACHSER Kornwestheim; Marc-Oliver Bohlender, Branch Manager w DACHSER Öhringen oraz Sascha Lorenz, Operations Manager Outbound w DACHSER Öhringen.
Na zdjęciu: Florian Braun, Head of Transport Management w Würth Industrie Service; Andreas Manytz, Business Development Manager Road w DACHSER Kornwestheim; Marc-Oliver Bohlender, Branch Manager w DACHSER Öhringen oraz Sascha Lorenz, Operations Manager Outbound w DACHSER Öhringen.

Od wiosny ciężarówka elektryczna o dużej ładowności kursuje pomiędzy terminalem DACHSER w Öhringen a zakładem klienta – Würth Industrie Service w Bad Mergentheim. W dni robocze MAN eTGX pokonuje tę trasę – liczącą 62 kilometry w jedną stronę – do trzech razy dziennie. Pojazd ten został dostarczony zaledwie kilka miesięcy temu i DACHSER należy do grona pierwszych operatorów logistycznych, którzy wdrożyli go do swojej floty. MAN eTGX ma zasięg około 500 kilometrów na jednym ładowaniu i jest przystosowany do ciągnięcia naczepy typu mega, oferującej większą przestrzeń ładunkową niż tradycyjne rozwiązania.

DACHSER odbiera od Würth Industrie Service tzw. części typu C, takie jak śruby, nakrętki i podkładki. Są one pakowane do małych pojemników, układane na paletach, a następnie wysyłane z terminala DACHSER Öhringen do odbiorców w całej Europie. Puste nośniki ładunku wracają elektryczną ciężarówką do Bad Mergentheim, gdzie trafiają do myjni i są przygotowywane do ponownego użycia.

Mniej emisji – więcej korzyści

Trzy kursy dziennie pozwalają na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o około 66 ton ekwiwalentu CO₂ rocznie – w porównaniu z nowoczesnym pojazdem z silnikiem Diesla. Co istotne, akumulator e-ciężarówki ładowany jest w terminalu DACHSER w Öhringen, który – podobnie jak wszystkie oddziały firmy w Niemczech – korzysta wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

„Dzięki nowej elektrycznej ciężarówce MAN robimy kolejny krok w stronę zrównoważonego łańcucha dostaw. znaczenie ma tu ścisła współpraca z partnerami i klientami – ochrona klimatu to wspólne wyzwanie”– mówi Marc-Oliver Bohlender, Branch Manager w DACHSER Öhringen.

Florian Braun, Head of Transport Management w Würth Industrie Service, dodaje: „W Würth Industrie Service stawiamy na kompleksowe podejście do ochrony środowiska. Redukcja emisji CO₂ w transporcie jest jego integralną częścią. Współpraca z DACHSER przy wykorzystaniu e-ciężarówek to dla nas naturalny krok – wierzymy, że zrównoważona logistyka ma kluczowe znaczenie dla ludzi i planety – dziś i w przyszłości”.

W lutym 2025 roku DACHSER wdrożył do eksploatacji dwanaście nowych elektrycznych ciężarówek MAN w różnych lokalizacjach.
W lutym 2025 roku DACHSER wdrożył do eksploatacji dwanaście nowych elektrycznych ciężarówek MAN w różnych lokalizacjach.

Kolejny krok w transformacji floty

DACHSER od lat realizuje długoterminową strategię ochrony klimatu. Już od 2015 roku operator logistyczny wykorzystuje bateryjne pojazdy elektryczne do lokalnych, bezemisyjnych dostaw w centrach miast. Obecnie w całej Europie DACHSER eksploatuje ponad 130 e-ciężarówek o DMC powyżej 3,5 tony, obsługując zarówno transporty lokalne, jak i dalekobieżne.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Michał Tomczak