Kariera Mediaroom

eLogistics: Internetowy portal do zarządzania logistyką

eLogistics daje klientom dostęp do wszystkich danych, a także bezpośrednie połączenie z naszymi systemami zarządzania transportem i magazynem. eLogistics sprawnie dostarcza jasnych informacji dotyczących wszystkich procesów w łańcuchu dostaw.  Dostępnych jest w nim wiele narzędzi związanych z obsługą, kontrolą i przejrzystością. Portal umożliwia obliczanie stawek przewozowych, zlecanie zamówień na transport, szczegółowe monitorowanie procesów w magazynie, wyszukiwanie produktów i usług właściwych dla konkretnych potrzeb czy śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym. Zapewniamy maksymalną przejrzystość operacyjną dzięki skanowaniu kodów kreskowych na każdym etapie łańcucha dostaw.

Największe zalety eLogistics:

  • Pełna transparentność całego łańcucha procesów logistycznych 
  • Oszczędność czasu, kosztów i zasobów
  • Przyjazne działanie i duża dokładność 
  • Możliwość indywidualnej konfiguracji systemu

Funkcje dostępne w eLogistics:

1. productpilot: umożliwia znalezienie najlepiej dopasowanego produktu

Z funkcją productpilot znalezienie odpowiedniego produktu to nie problem. Dzięki temu narzędziu można szybko określić optymalne lub pożądane czasy dostawy przesyłek na terenie Europy. Po wprowadzeniu kraju i kodów pocztowych natychmiast pojawi się informacja, które produkty entargo i ivengo najlepiej spełnią Państwa oczekiwania dotyczące wysyłki.

2. freightquotation: kontrola wszystkich kosztów transportu

Przy użyciu funkcji freightquotation można szybko ustalić indywidualną cenę transportu. Uzgodnione ceny są w pełni respektowane przez DACHSER. freight quotation jest doskonałym narzędziem do szybkiego uzyskania informacji o cenie bez konieczności składania obszernych zapytań. Umożliwia Państwu przesłanie swojego zapytania, na podstawie którego zostanie utworzone zlecenie transportorder.

3. transportorder: składanie zamówień jednym kliknięciem

Funkcja transportorder umożliwia zarządzanie zamówieniami poprzez internet. System można w pełni dopasować pod kątem własnych potrzeb. Wstępnie ustawione zlecenia i automatyczne importowanie danych do zamówień pozwalają zaoszczędzić czas. Zintegrowane zarządzanie adresami zapewnia łatwe utrzymanie danych. Funkcja importu adresów z systemu ERP uzupełnia zarządzanie adresami. Przesyłanie dokumentów, zapisywanie informacji o towarach niebezpiecznych, a także wysyłanie przyszłych zleceń oraz korzystanie z własnych kodów kreskowych NVE/SSCC jest możliwe dzięki współpracy z Domino.

4. shipmentpointer: Informacja o aktualnym statusie przesyłki

Dzięki shipmentpointer mogą Państwo w każdej chwili szybko i łatwo sprawdzić aktualny status swojej przesyłki - bez konieczności wcześniejszej rejestracji. Bez względu na to, czy zostanie podany kod NVE/SSCC, HAWB i HB/L, nr dowodu dostawy, zamówienia czy numer przesyłki: shipmentpointer znajdzie konkretną przesyłkę, przy zachowaniu pełnej ochrony przed nieautoryzowanym dostępem. By skorzystać z funkcji Track & Trace na urządzeniu mobilnym, wystarczy pobrać aplikację shipmentpointer na iPhone’a, Blackberry lub urządzenie z systemem Android. Dla każdej przesyłki można utworzyć indywidualny link, który poinformuje o aktualnym statusie przesyłki. Następnie można przekazać ten link klientom lub partnerom.

5. shipmentcontrol: wszystkie dane o przesyłce

shipmentcontrol umożliwia bezproblemowe śledzenie online nawet najmniejszych przesyłek. Informacje o dostawie i elektroniczne potwierdzenia dostaw są przesyłane z mobilnego urządzenia kierowcy do centralnego systemu. Funkcja umożliwia sprawdzenie odbiorcy, jego podpisu oraz czasu dostawy, a w razie konieczności określenie przyczyn ewentualnych problemów z dostawą. Dodatkowo dostępne jest elektroniczne archiwum zawierające dokumentację zdjęciową związaną z dostawami. Dla każdej przesyłki można utworzyć indywidualny link, który pokazuje aktualny status przesyłki. Następnie można przesłać ten link do swoich klientów lub partnerów. Shipmentcontrol umożliwia śledzenie i monitorowanie nie tylko w przypadku logistyki dystrybucji (shipmentcontrol send), ale również logistyki zaopatrzenia (shipmentcontrol collect). Jednym kliknięciem można zmieniać opcje, aby śledzić przesyłki, zarówno te, których jest się odbiorcą, jak i zleceniodawcą.

6. warehousecontrol: klucz do magazynu

warehousecontrol umożliwia śledzenie procesów zachodzących w magazynach – od kontroli statusu odbioru zamówienia po monitoring partii. System ten pozwala na natychmiastowe określenie braków i stanów magazynowych. shipmentcontrol to możliwość uzyskania pełnego obrazu procesu wysyłki, aż po moment dostarczenia towaru.

7. deliveryorder: odbiór towarów z magazynu

Funkcja deliveryorder umożliwia przygotowanie towarów przechowywanych w naszych magazynach do odbioru. Można ją dostosować do indywidualnych potrzeb. Zachęcamy do konfiguracji indywidualnych ustawień oraz ukrycia niepotrzebnych funkcji.

8. invoicecenter: zarządzanie fakturami online

invoicecenter umożliwia dostęp online do wszystkich danych dotyczących przesyłki. Dane dostępne są w postaci plików PDF, tabel Excel oraz plików CSV. Dane te możemy także przesłać cyfrowo poprzez centrum EDI. To oszczędność papieru i pracy. Dzięki grupowaniu faktur, wysyłamy pocztą tylko jedną kartkę papieru. Zarówno informacje wymagane do podatku, jak i wszystkie dane księgowe podane są w podsumowaniu.

9. pallettpoolaccount: elektroniczne rozliczenie palet

palletpoolaccount zarządza sprzętem do załadunku, który wymaga śledzenia, tj. europaletami i regałami. Konkretnie: Jeśli DACHSER przyjmie pomoce załadunkowe, zostaną one przypisane do konta palletpoolaccount – i usunięte po zwrocie. W każdej chwili mogą Państwo pobrać dane swojego konta w formie arkusza  Excel lub w formacie PDF.