Mediaroom

eLogistics: Internetowy portal do zarządzania logistyką

eLogistics daje klientom dostęp do wszystkich danych, a także bezpośrednie połączenie z naszymi systemami zarządzania transportem i magazynem. eLogistics sprawnie dostarcza jasnych informacji dotyczących wszystkich procesów w łańcuchu dostaw.  Dostępnych jest w nim wiele narzędzi związanych z obsługą, kontrolą i przejrzystością. Portal umożliwia obliczanie stawek przewozowych, zlecanie zamówień na transport, szczegółowe monitorowanie procesów w magazynie, wyszukiwanie produktów i usług właściwych dla konkretnych potrzeb czy śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym. Zapewniamy maksymalną przejrzystość operacyjną dzięki skanowaniu kodów kreskowych na każdym etapie łańcucha dostaw.

Największe zalety eLogistics:

  • Pełna transparentność całego łańcucha procesów logistycznych 
  • Oszczędność czasu, kosztów i zasobów
  • Przyjazne działanie i duża dokładność 
  • Możliwość indywidualnej konfiguracji systemu

Funkcje dostępne w eLogistics:

1. productpilot: umożliwia znalezienie najlepiej dopasowanego produktu

Z funkcją productpilot znalezienie odpowiedniego produktu to nie problem. Dzięki temu narzędziu można szybko określić optymalne lub pożądane czasy dostawy przesyłek na terenie Europy. Po wprowadzeniu kodów kraju oraz kodów pocztowych program pokaże produkty z linii entargo i vivengo, które najlepiej odpowiadają konkretnym potrzebom.

2. freightquotation: kontrola wszystkich kosztów transportu

Przy użyciu funkcji freightquotation można szybko ustalić indywidualną cenę transportu. Uzgodnione ceny są w pełni respektowane przez DACHSER. freightquotation to idealne narządzie do szybkiej wyceny bez obszernych wewnętrznych lub zewnętrznych zapytań.

3. transportorder: składanie zamówień jednym kliknięciem

Funkcja transportorder umożliwia zarządzanie zamówieniami poprzez internet. System można w pełni dopasować pod kątem własnych potrzeb. Wstępnie ustawione zlecenia i automatyczne importowanie danych do zamówień pozwalają zaoszczędzić czas. Zintegrowane zarządzanie adresami zapewnia łatwe utrzymanie danych. Funkcja importu adresów z systemu ERP uzupełnia zarządzanie adresami. Połączenie z Domino zapewnia dostęp do informacji o materiałach niebezpiecznych, a także umożliwia wysyłanie przyszłych zamówień i korzystanie z własnych kodów kreskowych SSCC

4. shipmentpointer: szybki dostęp do danych o przesyłce

Funkcja shipmentpointer umożliwia szybkie sprawdzenie statusu przesyłki w dowolnym momencie – bez konieczności rejestracji. Wystarczy podać kod kreskowy SSCC, nr zlecenia, specyfikację wysyłkową, numer zamówienia lub przesyłki: shipmentpointer znajdzie konkretną przesyłkę, przy zachowaniu pełnej ochrony przed nieautoryzowanym dostępem.  By skorzystać z funkcji Track & Trace na urządzeniu mobilnym, wystarczy pobrać aplikację shipmentpointer na iPhone’a, Blackberry lub urządzenie z systemem Android.

5. shipmentcontrol: wszystkie dane o przesyłce

shipmentcontrol umożliwia bezproblemowe śledzenie online nawet najmniejszych przesyłek. Informacje o dostawie i elektroniczne potwierdzenia dostaw są przesyłane z mobilnego urządzenia kierowcy do centralnego systemu. Funkcja umożliwia sprawdzenie odbiorcy, jego podpisu oraz czasu dostawy, a w razie konieczności określenie przyczyn ewentualnych problemów z dostawą. Dodatkowo dostępne jest elektroniczne archiwum zawierające dokumentację zdjęciową związaną z dostawami. Shipmentcontrol umożliwia śledzenie i monitorowanie nie tylko w przypadku logistyki dystrybucji (shipmentcontrol send), ale również logistyki zaopatrzenia (shipmentcontrol collect). Jednym kliknięciem można zmieniać opcje, aby śledzić przesyłki, zarówno te, których jest się odbiorcą, jak i zleceniodawcą.

6. warehousecontrol: klucz do magazynu

warehousecontrol umożliwia śledzenie procesów zachodzących w magazynach – od kontroli statusu odbioru zamówienia po monitoring partii. System ten pozwala na natychmiastowe określenie braków i stanów magazynowych. shipmentcontrol to możliwość uzyskania pełnego obrazu procesu wysyłki, aż po moment dostarczenia towaru.

7. deliveryorder: odbiór towarów z magazynu

Funkcja deliveryorder umożliwia przygotowanie towarów przechowywanych w naszych magazynach do odbioru. Można ją dostosować do indywidualnych potrzeb. Zachęcamy do konfiguracji indywidualnych ustawień oraz ukrycia niepotrzebnych funkcji.

8. ordermonitor: pełna kontrola zleceń

Funkcja ordermonitor umożliwia przeglądanie i śledzenie zamówień od dostawców na całym świecie. System pozwala na gromadzenie wszystkich najważniejszych informacji. Posiada też funkcje takie jak zaawansowane wyszukiwanie, aktywne powiadamianie, przesyłanie dokumentów na serwer itp.; ordermonitor staje się niezbędnym narzędziem do monitorowania łańcucha dostaw. Kolejna zaleta: Każdy projekt umożliwia konfigurację aplikacji zgodnie z konkretnymi potrzebami i wymaganiami.

9. invoicecenter: zarządzanie fakturami online

invoicecenter umożliwia dostęp online do wszystkich danych dotyczących przesyłki. Dane są dostępne w formacie PDF, tabel w Excelu oraz plików XML. Dane te możemy także przesłać cyfrowo poprzez centrum EDI. To oszczędność papieru i pracy. Dzięki grupowaniu faktur, wysyłamy pocztą tylko jedną kartkę papieru. Zarówno informacje wymagane do podatku, jak i wszystkie dane księgowe podane są w podsumowaniu.

10. pallettpoolaccount: elektroniczne rozliczenie palet

palletpoolaccount zarządza sprzętem do załadunku, który wymaga śledzenia, tj. europaletami i regałami. Konkretnie: Jeśli DACHSER przyjmie pomoce załadunkowe, zostaną one przypisane do konta palletpoolaccount – i usunięte po zwrocie. Informacje o stanie konta można pobrać w dowolnym momencie w formie arkusza Excel.